Friday, December 16, 2011

Hujan datang lagi...



musim hujan dah betul2 tiba...
Sagil sudah dilanda hujan pagi petang siang dan malam...
penat bawa keluar, bawa masuk kain di ampaian... (gajin tu...)
aku selalu berdoa kalau nak hujan lebat2 harap2 tunggu lepas aku habis mesyuarat menanda...
aku tak nak tersangkut kat Labis...
aku tak sanggup nak terkandas kat bandar Segamat...


jahat tak?...
aku tak minta banjir di mana2 pun...
susah hujan ni keadaan lembap ja...
terfikir aku macam mana la orang2 kat Cameroon Highland tu boleh hidup ek...
kata peribahasa alah bisa tegal biasa...


banjir di hati pun aku tak nak...
tapi kata peribahasa la kan...
kusangkakan panas hingga ke petang, rupanya hujan di tengah hari...
tiba2 teringat lagu Zamani Slam 'Gerimis Mengundang'...

harap hujan di bumi bertuah Johor dan hatiku tiada lagi...
ameen...

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...